رفتن به محتوای اصلی
۲۲ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
رئیس شورای شهر قم:

لزوم تأمین زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) قم

معضل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان با همراهی مدیریت استان رفع شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد، گفت: در این مسیر نگران زیرساخت‌های خدماتی هستیم تا پروژه‌ها با سرعت بیش‌تری دنبال شوند.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری امروز در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰ پروژه بزرگ شهری با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل، فرهنگی، فضای سبز، سرمایه‌گذاری و شهرسازی که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری افتتاحیه در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر خدمات خوبی به مردم ارائه داده است، افزود: شهرداری قم و مدیریت شهری تعاملات خوبی با نهادها و مراکز مختلف داشته است که موجب شده است در اجرای پروژه‌ها چالش‌ها به حداقل برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه خانواده بزرگ شهرداری با بیش از سه هزار نفر از کارکنان، هشت منطقه و ۱۳ سازمان تابعه مؤثرترین دستگاه در پیشرفت و توسعه شهر مقدس قم است، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد جمعیت استان در شهر قم است و هر اتفاقی که در این شهر رقم بخورد موجب توفیق مقامات عالی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی متعهد و متخصصی در شهرداری قم فعالیت دارند، اضافه کرد: تلاش شده است در مجموعه مدیریت شهری حداکثر بهره‌وری با حداقل هزینه انجام شود.

نقش فعال شهرداری قم در مناسبت‌ها
محرری با بیان اینکه شهرداری قم طی ۸ الی ۱۰ سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به احداث تقاطع‌ها متعدد، بازگشایی محورهای ترافیکی، احداث پیاده‌رو در اطراف حرم مطهر، جهش سرانه فضای سبز، احداث بوستان‌های محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، جهش رتبه‌ای شهر قم در نظافت شهری، ساماندهی دست فروشان، بهسازی محورهای تاریخی و فرهنگی، پروژه میدان مطهری و توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی واشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم، شهر مناسبت‌ها است، ادامه داد: در شهر قم ۲۰ مناسبت مهم داریم که شهرداری و سازمان‌های تابعه در این مناسبت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که شهرداری قم انجام داده است، باید نمایشگاه دستاوردهای شهرداری در ایام دهه فجر برپا شود چراکه تأثیر بسیاری در امیدآفرینی در جامعه خواهد داشت.

لزوم همراهی مدیریت استان برای حل اراضی ۴۸ هکتاری
وی با بیان اینکه پروژه فاز ۵ عمار یاسر در ایام پایانی قرار دارد، تاکید کرد: تملک این این پروژه تا خیابان فاطمی انجام شده و ادامه آن تا ریل راه‌آهن در دستور کار قرار دارد.

محرری با اشاره به اینکه تعیین تکلیف ۳۰ بلوک در قبرستان نو انجام شده است، گفت: پروژه چهل اختران و امام‌زاده موسی مبرقع نیز در دستور کار قرار دارد که تملک آن‌ها با پشتیبانی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در پرونده اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری پردیسان نیازمند همراهی بیش‌تر مجموعه مدیریت استان هستیم تا اقدامات با سرعت بیش‌تری دنبال شود.

لزوم تأمین زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص)
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دو پروژه سرمایه‌گذاری مهم داریم که متوقف شده است، اظهار کرد: این دو پروژه شامل پروژه شهید کاظمی در خیابان صفائیه و فاز چهار پروژه عمار یاسر است.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه‌های مجموعه مدیریت استان استقبال می‌کنیم، افزود: امیدواریم با هماهنگی بهتر و همکاری مناسب‌تر اقدامات خوبی در شهر رقم خورد.

محرری با بیان اینکه در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این مسیر نگران زیرساخت‌های خدماتی هستیم تا پروژه‌ها با سرعت بیش‌تری دنبال شوند.

انتهای پیام/105


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DKPt1